RECENSIE
Vorige week donderdag overhandigde Frankie van Dam me het boekje van Annelies Dronkert: De smaak van frambozen. Ik was de dag ervoor niet in de gelegenheid geweest om naar de boekpresentatie te gaan. Zo attent om het boekje voor me mee naar school (de SoU) te nemen, waarvoor nogmaals dank!

Ik ben er in het weekend in begonnen en heb het vanochtend uitgelezen. Ben ervan onder de indruk... Tot tranen geroerd (mijn moederhart huilde met je mee!), maar ook hard gelachen. Dochterlief rolde soms bijna van het voedingskussen af, haha! Af en toe mijmerde ik ook wat weg. Zullen wij ook dergelijke gespreken met onze jongens voeren als ze wat groter zijn, vroeg ik me dan af. Al is het begin er al. De vragen die we af en toe voorgeschoteld krijgen. Hun mening die ze niet onder stoelen of banken steken. Hun 'Ieuwwww'. Heerlijk!

Terug naar jou(w boekje), Annelies. ☺ Wat kun je mooi en pakkend schrijven! Zelfs over de moeilijkste dingen die je op je pad tegenkomt. Respect! En wat 'n wijze uitspraken van je kleine grote mannen. Het is te lezen van wie ze het hebben (zonder Frankie tekort te willen doen ;-)):

'Ziek-zijn maakt pijnlijk duidelijk dat alleen het Nu telt en dat er geen garanties zijn. Heb lief, warm je aan schijnbaar kleine dingen, maak ze groot en geniet. Koester het leven!' <3

Jitske Arts

Reacties